Karabük merkeze bağlı 100. Yıl Mahallesi’nde bir apartman dairesinde oturan Engin Koçali’nin (60) 5 sene önce Antalya’dan getirerek apartmanın bahçesine diktiği dut fidesi küçük bir ağaç haline geldi. Son 4 yıldır 5-10 dut meyvesi veren ağaç bu yıl küçük boyuna rağmen dallarını dut meyvesi ile doldurdu. Engin Koçali (60) ise sokaktan geçen insanların alması için dut ağacına ‘’isteyen yiyebilir helal olsun’ yazısı astı.
‘’DUT AĞACINA ‘İSTEYEN YİYEBİLİR, HELAL OLSUN’ YAZDIM ÇÜNKÜ İNSANLARIN CANI ÇEKER ALSIN YESİN HELALİ HOŞ OLSUN’’
Engin Koçali insanlarla lokmalarını paylaşmaktan daha güzel ne var diyerek yaptığı konuşmasında şunları söyledi: ‘’ Bu dut ağacını fide olarak 6 sene kadar önce Antalya’dan getirdim. İlk zamanlar öyle 4-5 tane küçüklüğümden 4-5 tane 10 tane kadar dut veriyordu. Fakat bu sene ne olduysa baya bir miktarda dut vermeye başladı. Yoldan geçen insanların dikkatini çekmeye başladı. Yani ufacık bir ağaçta bu kadar çok dut olması hayret verici bir şey oldu. Millet başında duruyordu, yemek istiyordu ama etrafta kimseyi göremeyince kimse de kopartıp almıyordu. Öyle olunca dut oldu artık, iyice olgunlaştı, yerlere dökülmeye başladı. Ziyan olmasın olsun istemedik. Apartmandakiler zaten yiyor, yoldan geçenin de canı çekerse alsın diye ‘isteyen yiyebilir helal olsun’ diye bir yazı yazdım. Bu sayede insanlar tek tük yemeye başladı. Hatta bir kişi geldi. 20-30 tane kadar topladı, çocuklarına getirdi. Kendim de toplayabilirim ama ben kendim topladım zaten bir miktar bize yetti, apartmandakiler de toplayıp yiyorlar zaten, gelen gidenin canı çeker, göz hakkı, alsın yesin helali hoş olsun.’’

